Kabelbeskytter

Melbye har idag tre kanalisasjonsprodukter hvilket lemper sig vel som komplement til de langsgående betongkanalisasjonen utmed jernbanen, men de passer også utmerket for andre typer anlegg for eksempel trafo stasjoner.

De tre variantene er laget som en formstøpt enhet i enten gjenvinningsbar polyetenplast (HDPE) eller i glasfiberarmet plast (GRP). Produksjonsmetoden innebærer at produktene er lette, formstabile og har en veldig sterk konstruksjon.

Takk vare produktene sin lave vekt kreves ikke noen spesialvogner eller kraner. En enkel og miljøvennlig måte å ordne en langsgående kanalisasjon

For mer informasjon, klikk på ikonene nedenfor

 

ProTrough kabelrenne

8 varianter

ProTrough er et innovativt, lett og brannsikkert system for legging av kabler. Systemet utgjør et moderne alternativ til tradisjonelle betongsystemer for jernbane, sporvogn og strøm. Unike fordeler som gir et effektivt kabelbeskyttelsessystem • Lett design – 5 ganger lettere enn betong  • Betydelig bedre styrke sammenlignet med alternativer i termoplast  • Oppfyller de viktigste europeiske brannkravene • Ingen varmeeksponering eller termisk ekspansjon • Stort sortiment av tilbehør, som gjør systemet fleksibelt og enkelt å bruke

Railduct kabelrenne

9 varianter

Det moderne lette alternativet Railduct er en kanalisasjon produkt tenkt å bruke som komplement eller erstatter for den tradisjonelle langsgående betongrenne utmed jernbane, men denne kabelrenne går også at bruke på andre type anlegg. Til eksempel trafo stasjoner. Railducten er tilvirkede som en formstøpt enhet i opp til 70% gjenvunnet polyetenplast. Produksjonsmetoden innebærer at produktet er lett, formstabilt og har en veldig sterk konstruksjon. Installasjonen av renne er veldig enkel takket være den unike Vri-og låskroken som finnes på hver jernbanerenne. Denne låsemekanismen gjør at delene sitter sikkert sammenkoblet, samtidig som den tillater en viss bevegelse i skjøtene som igjen gjør at jernbanekanalen enkelt følger kurvene til jernbanesporet. Sammenlignet med ”tradisjonelle” løsninger innen betong går installasjonen 4-5 ganger raskere med jernbanekanaler i plast.